Najnowsze galerie
 
2009.10.16-Amber Baja
2009.09.26-Baja Poland - zdjęcia Konrada Jęcka
 

Rezultaty
 Sukcesy dotychczas

MISTRZOSTWO POLSKI RMPST 2009

Mistrzostwo Polski RMPST w klasie T1 2009

II miejsce klas. gen. Międzynarodowych Mistrzostw Czech 2008

I miejsce w klasie diesel Mistrzostw Czech 2008

Wicemistrzowie Polski RMPST 2006

I mijsce w klasie T1 RMPST 2008

Mistrzowie Polski klasy O1 RMPST 2006

Wygrana klasa diesel w Italian Baja 2009

III miejsce w rajdzie Baja Polonia 2009

III miejsce klas gen. i wygrana klasa diesel VI Baja Slovakia 2008

Ilość startów:
38 (w tym 11 baja, 23 RMPST)

Sukcesy MMCR:
2 wygrane (Baja Slovakia x2), 1 drugie miejsce, 1 trzecie miejsce, 1 czwarte miejsce

Sukcesy RMPST:
5 wygranych (Baja Polonia 2009, Vsetin 2009, Wałbrzych 2006 i 2007, Góra Kalwaria 2008), 7 drugich miejsc, 6 wygranych w klasie T1, 1 wygrana w klasie O3, 6 wygranych w klasie O1

Nieukończonych:
6 (1 wypadek, 5 awarii)
 

 
Gdów po raz kolejny pechowy dla Orki
 

W dniu 15 lipca 2006 r. odbyła się V runda RMPST w Gdowie, czyli niemalże na własnym terenie zespołu.

Zespół startował do rajdu z dużymi nadziejami na dobry wynik. Odcinki bardzo odpowiadały charakterystyce samochodu, który przeszedł dodatkowe modyfikacje specjalnie na ten rajd. Załoga dobrze przetrenowała i opisała obie trasy, na których miały rozegrać się odcinki specjalne. Niestety przebieg rajdu okazał się najgorszy z możliwych - nasza załoga odpadła z rywalizacji, a rajd wygrała w pięknym stylu załoga Grajek-Płatek, czyli najwięksi konkurenci.

Przyczyną odpadnięcia było urwanie koła tuż po starcie do OS1. Koło urwało się w dość zaskakujących okolicznościach, po niewielkim skoku pękła piasta i koło odpadło. Przyczyną było zmęczenie materiału. Jednocześnie samochód na dłuższą chwilę ugrzęzł w błocie. Po jego wyciągnięciu udało się dojechać do strefy serwisowej na trzech kołach. Przystąpiono do natychmiastowej naprawy. I tu kolejny pech. Okazało się, że wśród wielu elementów, które należy wymienić, uszkodzeniu uległo jedno z łożysk, którego akurat serwis nie posiadał w zapasie. Łożysko udało się pożyczyć od Dariusza Andrzejewskiego, ale trzeba było po nie pojechać na OS2, co zajęło ok. 30 minut. W końcu udało się doprowadzić samochód do 100 procentowej sprawności, ale przekroczono limit spóźnień o ok. 10 minut, co oznaczało dyskwalifikację.

W tej sytuacji załoga podjęła decyzję, aby nie wycofywać się jeszcze z rajdu, ale pojechać pokazowo kolejne odcinki, by w ten sposób odwdzięczyć się licznym kibicom, którzy przybyli do Gdowa. Orca uzyskała dwa drugie czasy na obu odcinkach, tracąc nie więcej niż sekundę do zwycięzców odcinków, pokazując, że gdyby nie awaria byłaby szansa na bardzo dobry wynik...

W sumie zostało rozegranych pięć odcinków specjalnych. Wygrana załogi Grajek-Płatek zepchnęła naszą załogę na drugą pozycję w rocznej klasyfikacji generalnej. Również wygrana załogi Szwagrzyk-Brakowiecki w klasie O1 pozbawiła naszą załogę pozycji liderów.

Tak więc Gdów okazał się równie emocjonujący, co przed rokiem. Nadal jednak załoga utrzymała szanse na końcowy sukces zarówno w klasie O1 jak i klasyfikacji generalnej, ale warunkiem sukcesu może być jednynie bardzo szybka i bezawaryjna jazda w obu pozostałych rundach.

W dziale Galeria znajdują się on-boardy z trzech przejazdów, w tym z feralnego OS1.

 

 
Najbliższa impreza
 brak 

Polecamy
 










































 

 
ORCA Rally Team, Tomasz i Patryk Łoszewscy
Projekt i wykonanie: Michał Olawski, Piotr Stawarski