Najnowsze galerie
 
2009.10.16-Amber Baja
2009.09.26-Baja Poland - zdjęcia Konrada Jęcka
 

Rezultaty
 Sukcesy dotychczas

MISTRZOSTWO POLSKI RMPST 2009

Mistrzostwo Polski RMPST w klasie T1 2009

II miejsce klas. gen. Międzynarodowych Mistrzostw Czech 2008

I miejsce w klasie diesel Mistrzostw Czech 2008

Wicemistrzowie Polski RMPST 2006

I mijsce w klasie T1 RMPST 2008

Mistrzowie Polski klasy O1 RMPST 2006

Wygrana klasa diesel w Italian Baja 2009

III miejsce w rajdzie Baja Polonia 2009

III miejsce klas gen. i wygrana klasa diesel VI Baja Slovakia 2008

Ilość startów:
38 (w tym 11 baja, 23 RMPST)

Sukcesy MMCR:
2 wygrane (Baja Slovakia x2), 1 drugie miejsce, 1 trzecie miejsce, 1 czwarte miejsce

Sukcesy RMPST:
5 wygranych (Baja Polonia 2009, Vsetin 2009, Wałbrzych 2006 i 2007, Góra Kalwaria 2008), 7 drugich miejsc, 6 wygranych w klasie T1, 1 wygrana w klasie O3, 6 wygranych w klasie O1

Nieukończonych:
6 (1 wypadek, 5 awarii)
 

 
Orca
 


Orca BMW (2009)

Orca BMW to samochód zbudowany poprzez modyfikację poprzedniej ewolucji samochodu - Orca MP07.

Orca BMW jest samochodem homologowanym w klasie T1 FIA (homologacja z 2008 roku). W sezonie 2009 samochód przeszedł dalsze modyfikacje dostosowujące go do wymogów rajdów Pucharu FIA rajdów typu Baja.

Dane samochodu Orca BMW



ORCA MP07 (2007-2008)
Samochód został przygotowany poprzez kompleksową przebudowę samochodu ORCA MP05. Samochód jest przygotowany do szybkościowych rajdów terenowych zgodnie z regulaminem Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych do klasy OIII oraz według przepisów Światowej Organizacji Samochodowej FIA według klasy T1.

Budowa auta miała miejsce w styczniu/lutym 2007. Jego konstrukcja nadal opiera się o rurową ramę przestrzenną zaprojektowaną i wykonaną specjalnie do tego samochodu z wysokogatunkowych rur. Klatka została w kilku miejscach przebudowana względem wersji MP05. Ze światła szyby czołowej zniknęły bardzo charakterystyczne dotychczas rury wzmacniające. Nowe rury pojawiły się na dachu, w drzwiach oraz pod maską. Jednostką napędową jest silnik BMW M57B30 o pojemności 3000 cm, mocy 230KM oraz momencie obrotowym 510Nm. Układ napędowy składa się z pięciobiegowej skrzyni biegów BMW, skrzyni rozdzielczej Mercedes oraz nadal ze sztywnych mostów Mercedes. Układ napędowy obniżono o 100 mm względem wersji MP05. Teraz każde koło wyposażone jest w podwójne amortyzatory ze sprężynami marki Delphi o skoku 250mm. Całkowicie przebudowana została tylna część klatki samochodu. Znalazł się tam zupełnie nowy system wlotów chłodzenia. Tam również umiejscowiony jest 120 litrowy zbiornik z homologacją FIA FT3.

Masa samochodu gotowego do startu wynosi obecnie 1800kg. Samochód w wersji baja waży natomiast minimum wprowadzone przepisami czyli 1900 kg. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi obecnie ok. 7 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 145 km/h.
Rajdowy debiut samochodu miał miejsce w marcu 2007.




ORCA MP05 (2005-2006)

Samochód przygotowany do szybkościowych rajdów terenowych zgodnie z regulaminem Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych do klasy OI.

Budowa auta miała miejsce w latach 2003-2005. Pracował przy nim zespół pięciu osób. Jego konstrukcja opiera się o rurową ramę przestrzenną zaprojektowaną i wykonaną specjalnie do tego samochodu z wysokogatunkowych rur. Jednostką napędową jest silnik BMW M50B25 o pojemności 2494 cm, mocy 220KM oraz momencie obrotowym 260Nm. Układ napędowy składa się ze skrzyni biegów BMW, skrzyni rozdzielczej Mercedes oraz zmodyfikowanych sztywnych mostów Mercedes. Oba mosty wyposażone są w 100-procentowe blokady. Każde koło wyposażone jest w podwójne amortyzatory ze sprężynami marki HP Sporting o skoku 250mm. Wszystkie koła wyposażone są w wentylowane i nawiercane tarcze hamulcowe oraz sportowy układ hamulcowy. Nadwozie, własnego projektu i wykonania, wykonane jest z materiałów kompozytowych - w zależności od elementu z laminatu bądź kevlaru, bądź włókna węglowego. Składa się ono w sumie z 40 różnych elementów pochodzących z osobnych form.

Masa samochodu gotowego do startu wraz z załogą wynosi 1650kg. Rozkład mas jest równy na każde koło. Przyspieszenie 0-100 km/h w zależności od stosowanych przełożeń i ogumienia wynosi 8-10 sekund. Prędkość maksymalna na reduktorze wynosi 100 km/h, a na przełożeniach drogowych ok. 200 km/h. Rajdowy debiut samochodu miał miejsce w czerwcu 2005.

Dane samochodu Orca MP05


Pełna historia budowy samochodu Orca MP05

 

 
Najbliższa impreza
 brak 

Polecamy
 










































 

 
ORCA Rally Team, Tomasz i Patryk Łoszewscy
Projekt i wykonanie: Michał Olawski, Piotr Stawarski