| | | | Sukcesy dotychczas
MISTRZOSTWO POLSKI RMPST 2009
Mistrzostwo Polski RMPST w klasie T1 2009
II miejsce klas. gen. Międzynarodowych Mistrzostw Czech 2008
I miejsce w klasie diesel Mistrzostw Czech 2008
Wicemistrzowie Polski RMPST 2006
I mijsce w klasie T1 RMPST 2008
Mistrzowie Polski klasy O1 RMPST 2006
Wygrana klasa diesel w Italian Baja 2009
III miejsce w rajdzie Baja Polonia 2009
III miejsce klas gen. i wygrana klasa diesel VI Baja Slovakia 2008
Ilość startów: 38 (w tym 11 baja, 23 RMPST)
Sukcesy MMCR: 2 wygrane (Baja Slovakia x2), 1 drugie miejsce, 1 trzecie miejsce, 1 czwarte miejsce Sukcesy RMPST: 5 wygranych (Baja Polonia 2009, Vsetin 2009, Wałbrzych 2006 i 2007, Góra Kalwaria 2008), 7 drugich miejsc, 6 wygranych w klasie T1, 1 wygrana w klasie O3, 6 wygranych w klasie O1
Nieukończonych: 6 (1 wypadek, 5 awarii)
| | | | |
|
|
| | | |
III runda RMPST została rozegrana w dniu 18 czerwca 2005 w Górze Kalwarii pod Warszawą. Rajd o nazwie Polskie Safari rozegrany został już po raz 32. Cechował się piaszczystą i bardzo nierówną nawierzchnią oraz kilkoma stromymi podjazdami. W rajdzie wystartowało w sumie 29 załóg - 5 w klasie O1, 9 w klasie O2, 4 w połączonych klasach Popularnych, 11 w klasie amatorskiej KJST. Na starcie stawiła się cała aktualna czołówka mistrzostw.
Organizator zawodów - Automobilklub Polski - przygotował trzy trasy, które były pokonywane w trzech pętlach, co razem składało się na 9 odcinków specjalnych. Wszystkie odcinki cechowały się podobną charakterystyką. Fragmenty z dużą ilością nawrotów w sypkim piasku, przeplatały się z bardzo szybkimi partiami leśnymi na utwardzonym gruncie. Proste w lasach były miejscami na tyle długie (długa prosta w RMPST to mniej więcej taka, która ma ponad 200-300 m, czyli pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości na reduktorze), że organizator zdecydował się na wprowadzenie licznych szykan spowalniających. Było to dobrym rozwiązaniem, gdyż ograniczyło ryzyko wypadnięcia z trasy, z czym wiązało by się zderzenie z drzewami. Na trasie znalazły się również długie i strome podjazdy w piasku, z których słynie rajd w Górze Kalwarii. Załoga orca.com.pl startowała na tych trasach w 2002 roku, ale nie ukończyła zawodów z powodu awarii samochodu. Znany jej był jeden z trzech odcinków. Odcinki zostały udostępnione zawodnikom do opisu na dwie godziny w poranek przed rozpoczęciem zawodów. Załoga pokonała odcinku dwukrotnie co pozwoliło opisać odcinki, ale nie udało się ani razu pokonać ich z prędkością rajdową.
Oes po oesie Na OS1 w klasie O1 najszybsi byli Mistrzowie Polski - Grzegorz Szwagrzyk z Piotrem Brakowieckim (Sam 2315). Drugi czas uzyskała załoga Orci. Trzeci byli Wacław z Moniką Mróz (Aro 243D).
OS2 był nieco pechowy dla załogi Orca.com.pl. W jego trakcie zatarciu ulega pompa paliwa. Na szczęście przyczyna przerywania silnika została natychmiast zdiagnozowana w trakcie jazdy i Patryk Łoszewski przełączył układ paliwowy na drugą pompę. Klasę O1 ponownie wygrali Mistrzowie Polski, tym razem przed Kazimierzem Twarkowskim z Wojciechem Waśko (Jeep z silnikiem BMW) oraz rodziną Mrozów.
OS3 to początek pasy Patryka i Tomasza Łoszewskich. Wygrali oni ten oraz wszystkie kolejne sześć odcinków specjalnych! Triumfowali też na przedostatnim odcinku specjalnym pomimo defektu przedniej prawej opony. Jednocześnie załoga dwukrotnie odnotowała drugie czasy w klasyfikacji generalnej, a raz trzeci czas, wyprzedzając w ten sposób kilka samochodów z klasy O2, charakteryzujących się dużo mocniejszymi silnikami.
W efekcie debiut samochodu na rajdzie RMPST i powrót tej załogi na trasy mistrzowskie po przeszło dwóch latach przerwy okazał się niezwykle szczęśliwy. Zakończył się wygraniem klasy, pomimo kapcia na przedostatnim odcinku i problemów z niezestrojonym zawieszeniem. | | | | |
|
|
|