Najnowsze galerie
 
2009.10.16-Amber Baja
2009.09.26-Baja Poland - zdjęcia Konrada Jęcka
 

Rezultaty
 Sukcesy dotychczas

MISTRZOSTWO POLSKI RMPST 2009

Mistrzostwo Polski RMPST w klasie T1 2009

II miejsce klas. gen. Międzynarodowych Mistrzostw Czech 2008

I miejsce w klasie diesel Mistrzostw Czech 2008

Wicemistrzowie Polski RMPST 2006

I mijsce w klasie T1 RMPST 2008

Mistrzowie Polski klasy O1 RMPST 2006

Wygrana klasa diesel w Italian Baja 2009

III miejsce w rajdzie Baja Polonia 2009

III miejsce klas gen. i wygrana klasa diesel VI Baja Slovakia 2008

Ilość startów:
38 (w tym 11 baja, 23 RMPST)

Sukcesy MMCR:
2 wygrane (Baja Slovakia x2), 1 drugie miejsce, 1 trzecie miejsce, 1 czwarte miejsce

Sukcesy RMPST:
5 wygranych (Baja Polonia 2009, Vsetin 2009, Wałbrzych 2006 i 2007, Góra Kalwaria 2008), 7 drugich miejsc, 6 wygranych w klasie T1, 1 wygrana w klasie O3, 6 wygranych w klasie O1

Nieukończonych:
6 (1 wypadek, 5 awarii)
 

 
Zwycięstwo w debiucie w RMPST
 

III runda RMPST została rozegrana w dniu 18 czerwca 2005 w Górze Kalwarii pod Warszawą. Rajd o nazwie Polskie Safari rozegrany został już po raz 32. Cechował się piaszczystą i bardzo nierówną nawierzchnią oraz kilkoma stromymi podjazdami. W rajdzie wystartowało w sumie 29 załóg - 5 w klasie O1, 9 w klasie O2, 4 w połączonych klasach Popularnych, 11 w klasie amatorskiej KJST. Na starcie stawiła się cała aktualna czołówka mistrzostw.

Organizator zawodów - Automobilklub Polski - przygotował trzy trasy, które były pokonywane w trzech pętlach, co razem składało się na 9 odcinków specjalnych. Wszystkie odcinki cechowały się podobną charakterystyką. Fragmenty z dużą ilością nawrotów w sypkim piasku, przeplatały się z bardzo szybkimi partiami leśnymi na utwardzonym gruncie. Proste w lasach były miejscami na tyle długie (długa prosta w RMPST to mniej więcej taka, która ma ponad 200-300 m, czyli pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości na reduktorze), że organizator zdecydował się na wprowadzenie licznych szykan spowalniających. Było to dobrym rozwiązaniem, gdyż ograniczyło ryzyko wypadnięcia z trasy, z czym wiązało by się zderzenie z drzewami. Na trasie znalazły się również długie i strome podjazdy w piasku, z których słynie rajd w Górze Kalwarii. Załoga orca.com.pl startowała na tych trasach w 2002 roku, ale nie ukończyła zawodów z powodu awarii samochodu. Znany jej był jeden z trzech odcinków. Odcinki zostały udostępnione zawodnikom do opisu na dwie godziny w poranek przed rozpoczęciem zawodów. Załoga pokonała odcinku dwukrotnie co pozwoliło opisać odcinki, ale nie udało się ani razu pokonać ich z prędkością rajdową.

Oes po oesie
Na OS1 w klasie O1 najszybsi byli Mistrzowie Polski - Grzegorz Szwagrzyk z Piotrem Brakowieckim (Sam 2315). Drugi czas uzyskała załoga Orci. Trzeci byli Wacław z Moniką Mróz (Aro 243D).

OS2 był nieco pechowy dla załogi Orca.com.pl. W jego trakcie zatarciu ulega pompa paliwa. Na szczęście przyczyna przerywania silnika została natychmiast zdiagnozowana w trakcie jazdy i Patryk Łoszewski przełączył układ paliwowy na drugą pompę. Klasę O1 ponownie wygrali Mistrzowie Polski, tym razem przed Kazimierzem Twarkowskim z Wojciechem Waśko (Jeep z silnikiem BMW) oraz rodziną Mrozów.

OS3 to początek pasy Patryka i Tomasza Łoszewskich. Wygrali oni ten oraz wszystkie kolejne sześć odcinków specjalnych! Triumfowali też na przedostatnim odcinku specjalnym pomimo defektu przedniej prawej opony. Jednocześnie załoga dwukrotnie odnotowała drugie czasy w klasyfikacji generalnej, a raz trzeci czas, wyprzedzając w ten sposób kilka samochodów z klasy O2, charakteryzujących się dużo mocniejszymi silnikami.

W efekcie debiut samochodu na rajdzie RMPST i powrót tej załogi na trasy mistrzowskie po przeszło dwóch latach przerwy okazał się niezwykle szczęśliwy. Zakończył się wygraniem klasy, pomimo kapcia na przedostatnim odcinku i problemów z niezestrojonym zawieszeniem.

 

 
Najbliższa impreza
 brak 

Polecamy
 










































 

 
ORCA Rally Team, Tomasz i Patryk Łoszewscy
Projekt i wykonanie: Michał Olawski, Piotr Stawarski