| | | | Sukcesy dotychczas
MISTRZOSTWO POLSKI RMPST 2009
Mistrzostwo Polski RMPST w klasie T1 2009
II miejsce klas. gen. Międzynarodowych Mistrzostw Czech 2008
I miejsce w klasie diesel Mistrzostw Czech 2008
Wicemistrzowie Polski RMPST 2006
I mijsce w klasie T1 RMPST 2008
Mistrzowie Polski klasy O1 RMPST 2006
Wygrana klasa diesel w Italian Baja 2009
III miejsce w rajdzie Baja Polonia 2009
III miejsce klas gen. i wygrana klasa diesel VI Baja Slovakia 2008
Ilość startów: 38 (w tym 11 baja, 23 RMPST)
Sukcesy MMCR: 2 wygrane (Baja Slovakia x2), 1 drugie miejsce, 1 trzecie miejsce, 1 czwarte miejsce Sukcesy RMPST: 5 wygranych (Baja Polonia 2009, Vsetin 2009, Wałbrzych 2006 i 2007, Góra Kalwaria 2008), 7 drugich miejsc, 6 wygranych w klasie T1, 1 wygrana w klasie O3, 6 wygranych w klasie O1
Nieukończonych: 6 (1 wypadek, 5 awarii)
| | | | |
|
|
| | | | Zespół ORCA zaprasza do kibicowania zmaganiom na tegorocznych trasach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Sezon w tym roku rusza w drugi weekend maja. I runda w 2007 roku odbędzie się w okolicach Mszczonowa. Organizatorem rajdu jest Automobilklub Rzemieślnik.
W ubiegłych latach rajdy w Mszczonowie były najszybszymi rundami w całym cyklu. Trasy umiejscowione były na piaszczystych, ale dość twardych nawierzchniach i były niezwykle widowiskowe.
Ramowy program rajdu w dniu 12 maja 2007 r.: Baza rajdu: Mszczonowski Ośrodek Kultury (MOK) Mszczonów, ul Warszawska 33 start rajdu - godz. 10.00 - MOK odcinki specjalne w dwóch lokalizacjach: Budy Józefowskie i Wręcza (kopalnia BUDOKRUSZ) Ilość odcinków specjalnych: 6 Długość odcinków specjalnych: 48 km Całkowita długość rajdu: 115 km Przewidywany przyjad na metę pierwszej załogi: godz. 17.00 Ogłoszenie wyników: godz. 20.00
Dojazd do odcinków: - OS Wręcza - OS Budy Józefowskie
Zespół ORCA wystaruje samochodem Orca MP07. Samochód specjalnie na ten rajd zostanie wyposażony w nowatorskie zawieszenie Super Progressive przygotowane przez DELPHI.
Patryk Łoszewski: "Nie mogę doczekać się startu w RMPST. Ciekaw jestem jaki będzie poziom konkurencyjności naszego samochodu w tym roku. Do tej pory porównywaliśmy się z konkurencją na dwóch wyścigach. Tam jednak jedzie się na 80% możliwości, podczas gdy w RMPST jedzie się najszybciej jak się da. Ponownie jestem pod wrażeniem zaangażowania inżynierów z Centrum Technicznego Delphi w Krakowie, która to firma jest naszym partnerem od bieżącego roku. Na ten start nasz samochód został wyposażony w innowacyjne rozwiązania amortyzatorów, które znajdują się dopiero w fazie testów, a w przyszłości pewnie trafią do produkcji seryjnej. Zastosowano w nich zawory Super Progressive, które generują dodatkowe siły tłumienia po przekroczeniu określonego progu prędkości tłoczyska amortyzatora. Uzyskuje się w ten sposób progresywną charakterystykę tłumienia, dobieraną niezależnie od charakterystyki podstawowej amortyzatora, wpływającej na komfort. Amortyzatory Super Progressive szczególnie nadają się do zastosowań typu off-road, gdzie dodatkowe rozpraszanie energii mechanicznej w zawieszeniach kół samochodu w warunkach ekstremalnych poprawia kontrolę ruchów koła oraz zmniejsza obciążenia w elementach sprężystych."
Zespół ORCA, jako ubiegłoroczni Mistrzowie Polski, wystartuje z numerem 2, zapewne jako czwarta załoga w kolejności (pierwsze pięć załóg jedzie w odwróconej kolejności).
Szczegółowe informacje na temat tego rajdu można pobrać ze strony Automobilklubu Rzemieślnik. | | | | |
|
|
|